Tuesday, March 3, 2015

Hong Kong - Day 4

Hari ke empat kami pergi ke Disneyland. Tak perlu lah saya cerita panjang-panjang tentang Disneyland. Cukuplah jika saya katakan bahawa kami semua berasa sangat seronok dan terhibur ketika berada di sini terutamanya apabila melihat parade dan pertunjukan bunga api yang meriah. Jom lihat beberapa keping gambar yang di ambil semasa di Disneyland.  


Hong Kong

Hong Kong
Add caption



Hong Kong


Makan tengahari di Tahitian cafe

 

Terdapat dua restoren makanan halal di dalam Disneyland, jadi anda tidak perlu risau langsung tentang makanan halal di sini. 

Untuk bersolat pula, suami saya bertanya kepada petugas di City Hall. Mereka dengan baik hati meminjamkan sebuah bilik VIP untuk tujuan bersolat.

Sewaktu mahu keluar dari Disneyland, kami “ditangkap” oleh seorang petugas Disneyland yang meminta kebenaran untuk membuat survey ke atas kami. Banyak juga soalan yang ditanyakan termasuklah apa cadangan dari kami untuk tujuan pembaikan. Kami maklumkan bahawa layanan petugas di City Hall sangat baik semasa kami ingin bersolat, cuma ada baiknya jika pihak Disney dapat menyediakan sebuah bilik khas untuk pengunjung Muslim bersolat. 


Pulang dari Disneyland kami terus ke kaunter hotel untuk memaklumkan bahawa kami akan menaiki shuttle untuk ke HKIA pada pukul 9.35 pagi esok. Menurut petugas hotel, nama kami tidak ada di dalam senarai dan shuttle pada pukul 9.35 am telah penuh. Mereka menawarkan shuttle pada pukul 8.30 pagi. Aikk…bukankah saya telah memilih masa shuttle semasa saya booked hotel secara online sebelum datang ke sini? Rupanya tetamu perlu confirm/book semula apabila sampai di hotel. Hmm….tak kisahlah. Kami pun dah letih, jadi kami naik ke bilik, bersiap mengemas barang-barang dan terus tidur….zzzz.

No comments:

Post a Comment